Identyfikacja wizualna.
Identyfikacja wizualna to proces tworzenia i utrzymywania jednolitego wizerunku marki. Polega na określeniu i stosowaniu jednolitego stylu graficznego, kolorystyki, typografii, symboli i logo, które są związane z marką. Celem identyfikacji wizualnej jest utrzymanie jednolitego wizerunku marki przy jednoczesnym zwiększeniu jej rozpoznawalności i budowaniu silnego zaufania do marki wśród klientów.
Może to obejmować projektowanie ulotek, broszur, materiałów reklamowych, stron internetowych, znaków i gadżetów promocyjnych, a także materiałów informacyjnych, takich jak wizytówki, pakiety reklamowe i opakowania produktów. Ustala określony zestaw reguł, jakie marka powinna stosować w swoich materiałach marketingowych, aby zapewnić spójny wizerunek.
Księga identyfikacji wizualnej.
Księga identyfikacji wizualnej to dokument, który zawiera wszystkie elementy wizualne, jakie powinny być stosowane w tworzeniu wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych i public relations. Zawiera ona informacje dotyczące logo, kolorów, czcionek, obrazów, formatów i innych elementów wizualnych, które mają być używane w celu identyfikacji firmy. Księga identyfikacji wizualnej jest ważna, ponieważ zapewnia jednolitość i spójność wszystkich materiałów reklamowych wytwarzanych przez firmę.
Księga znaku
Opisuje wyłącznie konstrukcję logo, jego warianty, sposoby dozwolonego użycia oraz nieprawidłowe formy stosowania.
Księga identyfikacji wizualnej w wersji podstawowej
Nie ogranicza się do samego logo, a wychodzi poza podstawowy element marki. Podstawowa księga identyfikacji wizualnej przedstawia również informacje dotyczące wykorzystanej w identyfikacji kolorystyki, typografii czy układu.
Księga identyfikacji wizualnej w wersji pełnej
Oprócz wszystkich wyżej wymienionych elementów, które są zawarte w księdze identyfikacji wizualnej w wersji podstawowej w wersji pełnej opisane są wytyczne dotyczące konkretnych materiałów, jakie są używane przez przedsiębiorstwo. Wśród nich można wymienić elementy drukowane (wizytówki, papier firmowy itp.), marketingowe bądź wystawiennicze (roll-upy, ścianki reklamowe itp.)
Jak przebiega współpraca?
Sporządzam brief
Na wstępie przeprowadzam z klientem rozmowę, podczas której zbieram niezbędne informacje potrzebne do realizacji projektu. Na ich podstawie jestem w stanie dostosować projekt graficzny w 100% do oczekiwań klienta.Kompletuję wkład
Następnie proszę o przesłanie wszelkich elementów (w tym logo, tekstu, ewentualnych zdjęć), które koniecznie mają znaleźć się na projekcie.Opracowuję projekt
Na tym etapie przygotowuje projekt graficzny. Zazwyczaj trwa to od 1 do 3 dni. Kiedy projekt jest gotowy, przesyłam jego prezentację i czekam na informację czy jest w porządku czy potrzebne jest naniesienie ewentualnych poprawek.Przekazuję pliki do druku
Po ostatecznej akceptacji projektu przygotowuję pliki do druku (JPG, PDF bądź EPS) i przekazuję je klientowi.Wystawiam dokument sprzedaży
Po przesłaniu plików wystawiam fakturę VAT za zrealizowane usługi graficzne.
Postaw na profesjonalną identyfikację wizualną swojej firmy – nowoczesne projekty logo oraz księgi znaków.